Het lampje/de lampjes op de Hub brand(en) niet. Wat is er aan de hand?
Oranje lampje
- Uit: Er is geen verbinding met de router. Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten en of de router aanstaat. Als het lampje nog niet brandt, probeer dan een andere UTP-poort en/of een andere UTP-kabel. Neem contact op met de servicedesk als het lampje uit blijft en u geen veranderingen door kunt voeren via de webportal en/of smartphone app.
- Knipperen: Er is geen verbinding met het internet. Controleer of het internet werkt (via uw laptop/computer/tablet etc.).
-
Reset de internet verbinding
• Haal de thermostaat uit de wandhouder en verwijder de oplaadbare batterij
• Verwijder de hub uit het stopcontact
• Verwijder de netwerkkabel uit de hub
• Reset uw router door de stekker minstens drie minuten uit het stopcontact te halen
• Na deze wachttijd herplaatst u de stekker van de router en wacht u totdat de router volledig is opgestart
• Plaats vervolgens de netwerkkabel in de hub en vervolgens de hub in het stopcontact
• Op moment van plaatsen zullen het groene en oranje lampje beiden twee keer kortstondig knipperen
• Wanneer de internetverbinding tot stand is gekomen zal oranje blijven branden
• De Hub maakt gebruik van DHCP (automatische toekenning van IP adressen), wanneer DHCP is uitgeschakeld in uw netwerk kan de hub geen verbinding met internet maken.
• Controleer de installatie handleiding en de instellingen van uw router voor de juiste aansluiting van een extern apparaat.
Groene lampje -
Uit: Er is geen verbinding met de E-thermostaat. Er zullen geen wijzigingen doorgevoerd worden van de webportal en/of smartphone app naar de E-thermostaat en andersom.
Controleer of de E-thermostaat werkt en of de Hub vrij hangt (buiten een straal van vijftig centimeter van andere apparaten met draadloze signalen.
Controleer of er geen grote vlakken metaal tussen de E-thermostaat en de Hub zijn. Denk aan een kachel, haard, koelkast of afzuigkap. Haal de Hub (als het lampje nog niet brandt of knippert) minstens tien seconden uit het stopcontact en plaats deze weer terug.
Brandt alleen het oranje lampje (betekent dat de internetverbinding in orde is), reset dan alleen de E-thermostaat.
In andere gevallen reset de Hub en de E-thermostaat.
De E-thermostaat resetten.
• Haal uw E-thermostaat van de houder.
• Verwijder de oplaadbare batterij.
• Plaats de oplaadbare batterij na 10 seconden weer terug in de thermostaat.
• Als na de 3 testen de 3 symbooltjes in beeld komen, dient u de thermostaat binnen 30 seconden weer terug te plaatsen in de houder.
• Na ongeveer 30 seconden zal de thermostaat eerst een aantal piepjes laten horen, u krijgt
vervolgens AU OT op uw display te zien. U heeft vervolgens 15 seconden om te kiezen welk type aansluiting de thermostaat op uw ketel heeft, namelijk Aan/Uit of Open Therm. Bevestig AU door op de mintoets te drukken en OT door op de plustoets te drukken. Druk vervolgens nogmaals op de toets waarmee u de aansluiting heeft bevestigd, om zo de juiste temperatuur op uw display te zien.
(wij adviseren, waar mogelijk, de ketel aan te sluiten op de Open Therm contacten. Twijfelt u aan uw wijze van aansluiten, kies dan voor OT)
• Als het goed is zal nu het groene lampje op de hub gaan knipperen en is het contact tussen de Hub en de thermostaat weer tot stand gekomen.
• Het groene lampje zal eerst knipperen en later continue branden.
Als bovenstaande maatregelen niet helpen:
-
Knipperen: Er is een matige verbinding met de E-thermostaat. Het doorvoeren van wijzigingen van de webportal en/of smartphone app naar de E-thermostaat en andersom kan langer duren. Controleer of de E-thermostaat werkt en of de Hub vrij hangt (buiten een straal van vijftig centimeter van andere apparaten met draadloze signalen. Controleer daarnaast of er geen grote vlakken metaal tussen de E-thermostaat en de Hub zijn. Denk aan een kachel, haard, koelkast of afzuigkap. Haal de Hub (als het lampje niet continu brandt) tenminste tien seconden uit het stopcontact en plaats deze weer terug. Plaats de Hub dichter bij de E-thermostaat als het lampje na enkele minuten nog knippert en u de doorvoertijd te lang vindt,. Neem contact op met de servicedesk als bovenstaande maatregelen niet helpen.
Beide lampjes uit
Controleer of er spanning op het stopcontact staat, de Hub stevig in het stopcontact zit en of de router aanstaat.
Helpt dit niet, haal de Hub dan minstens tien seconden uit het stopcontact en plaats deze weer terug. Op moment van plaatsen zullen het groene en oranje lampje beiden twee keer kortstondig knipperen. Als de lampjes na enkele minuten nog steeds uit zijn of als dit probleem vaker voorkomt, neem dan contact op met onze servicedesk.