Terug naar overzicht

In Thermostat Assistent blijft de melding “sluit de thermostaat op uw computer” staan, ondanks dat ik de E-thermostaat heb aangesloten. Hoe kan dit?

Controleer of u de Thermostat Assistent voor de E-thermostaat gebruikt en niet die voor de Slimme Thermostaat.

Klik hier om de E-thermostaat Assistent te downloaden (alleen voor Windows).

Het aansluiten van de E-thermostaat aan de computer is dusdanig eenvoudig, dat het bijna onmogelijk is om iets fout te doen.
Na het downloaden en installeren van de Thermostaat Assistent zal Windows het nieuwe USB-apparaat normaal gesproken direct herkennen. De thermostaat doet zich namelijk voor als een invoerapparaat (HID) van Windows waarvan de drivers reeds aanwezig zijn in Windows.
Het kan voorkomen dat het programma Thermostaat Assistent toch de thermostaat niet detecteert. U krijgt dan de melding van de Thermostaat Assistent : “Sluit de thermostaat aan op uw computer” terwijl de thermostaat al aangesloten is met een USB-kabel op uw computer.
Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Hardware. 
Het kan natuurlijk zijn dat de USB-kabel niet goed is aangesloten. Zorg ervoor dat de USB-kabel goed in de thermostaat en in de USB-connector op uw computer is gestoken. Eventueel een andere USB-poort op uw computer gebruiken zou het probleem op kunnen lossen.
Er zit een breuk in het USB kabeltje.
Mocht het USB kabeltje kapot zijn dan is dit te controleren door een ander kabeltje te gebruiken van bijvoorbeeld een digitale camera of navigatiesysteem. Het betreft een standaard USB-kabel .

Is hiermee het probleem niet opgelost, neemt u dan contact op met onze servicedesk.