Terug naar overzicht

De verbinding tussen de E-thermostaat en het internet is weggevallen. Hoe los ik dit op?

U kunt dit eenvoudig herstellen door de lampjes aan de onderzijde van de hub te controleren:

Brandt het groene lampje op de hub niet, reset dan uw E-thermostaat, heb en router volgens onderstaande procedure. Zorgt u er wel voor dat de nieuwste software is geïnstalleerd op uw thermostaat.

Voer de volgende stappen uit om tot een reset en update van de E-Thermostaat te komen:

Ga op uw pc naar: https://www.e-thermostaat.nl/help.

Update

  • Download de E-thermostaat Assistent voor Windows en start deze op.
  • Haal uw E-thermostaat van de houder.
  • Verbind de E-thermostaat met behulp van de USB-kabel (geleverd bij de E-thermostaat) aan uw computer.
  • Klik in de E-thermostaat Assistent op 'Thermostaat verbeteren'.
  • Er wordt nu gecontroleerd of er nieuwe software beschikbaar is voor uw E-Thermostaat.
  • Indien beschikbaar bevestig dan dat u deze wilt installeren.
  • Uw E-thermostaat gaat nu de nieuwe software downloaden.
  • Wacht op de melding, dat de E-thermostaat succesvol is verbeterd.
  • Haal de USB-kabel uit de E-Thermostaat.

Reset

  • Verwijder de accu uit de thermostaat
  • Verwijder de voeding van de hub/verwijder de hub uit het stopcontact
  • Verwijder de voeding van de router
  • Verwijder de stekker van de cv installatie uit het stopcontact
  • Herplaats de stekker van de cv installatie (en wacht tot deze volledig is opgestart)
  • Herplaats de voeding van de router (en wacht totdat deze volledig is gereset)
  • Plaats de voeding van de hub/plaats de hub in het stopcontact ( en wacht tot deze volledig is opgestart)
  • Plaats de accu in de thermostaat en plaats de thermostaat in de wandhouder op het moment dat de drie symbooltjes in het display verschijnen
  • Bevestig de AU of OT aansluiting

Wanneer u na circa 15 minuten opnieuw inlogt op de webportal of App, dan zal de melding als het goed is niet meer verschijnen.
Mocht dit toch nog het geval zijn dan verzoeken u contact op te nemen met onze servicedesk. De meest prettige manier is middels ons serviceformulier. Voor het formulier klik hier.
Wij hebben dan meteen de voor ons belangrijke informatie en kunnen u snel helpen.
Per e-mail of telefonisch (wanneer u uw nummer vermeldt) wordt er snel op uw vraag gereageerd.

Wilt u meteen telefonisch iemand spreken dan kan dat via ons servicenummer: 088-1231310.
Hierbij zijn wij genoodzaakt u een aantal keuzes te laten maken alvorens wij u met de juiste persoon kunnen doorverbinden.